فرم ارزیابی وضعیت پرونده تحصیلی + مشاوره رایگان

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل در انگلستان بدون آیلتس 2025

عناوین مقاله:

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان | سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) یک آزمون مهارت زبان انگلیسی است که اغلب برای پذیرش در دانشگاه های انگلستان مورد نیاز است. آیلتس توانایی شما در برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی را با ارزیابی مهارت های Listening، Reading، Writing و Speaking در مقیاس 1-9 اندازه گیری می کند. معمولا تعجب می کنیم که آیا تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان امکان پذیر است یا خیر، پاسخ مثبت است. تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان امکان پذیر است. با این حال، این سوال باقی می ماند که آیا رفتن به دانشگاه های بریتانیا بدون آیلتس توصیه می شود یا خیر؟

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره اپلای

آیا می توان بدون آیلتس در انگلستان تحصیل کرد؟

همانطور که اشاره کردیم، تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان آیلتس قطعا امکان پذیر است. برخی از دانشگاه های بریتانیا گزینه های جایگزینی را برای دانشجویانی که ممکن است در آزمون آیلتس شرکت نکرده باشند، ارائه می دهند. این دانشگاه ها تشخیص می دهند که مهارت زبان را می توان به روش های مختلف نشان داد و در شرایط پذیرش خود انعطاف پذیری ایجاد می کنند. برای پذیرش و تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان آیلتس، باید شرایط دیگری را ارائه دهید که شامل موارد زیر می شود:

اگر از یک کشور انگلیسی زبان باشید: در برخی موارد، دانش آموزانی که تحصیلات دبیرستان خود را در یک کشور انگلیسی زبان به پایان رسانده اند ممکن است از ارائه آزمون های اضافی مهارت زبان انگلیسی معاف شوند.

تحصیلات دبیرستانی خود را در مدارس متوسط ​​انگلیسی گذرانده باشید: برخی از دانشگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند برای دانش‌آموزان بین‌المللی که برای چند سال در مدارس یا مؤسسات متوسط ​​انگلیسی تحصیل کرده‌اند، بدون نیاز به آیلتس در بریتانیا پذیرش بگیرید. شرایط خاص ممکن است بسته به دانشگاه متفاوت باشد، بنابراین مهم است که با هر مؤسسه به صورت جداگانه بررسی کنید تا مشخص کنید آیا واجد شرایط تحصیل در دانشگاه های بدون آیلتس در بریتانیا هستید یا خیر.

انجام سایر آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی: در حالی که آیلتس متداول‌ترین آزمون زبان انگلیسی در بریتانیا است، می‌توانید سایر آزمون‌های مهارت انگلیسی مانند تافل (تست انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی)، PTE (تست انگلیسی پیرسون) و انگلیسی کمبریج را امتحان کنید. امتحانات (مانند Cambridge Advanced یا Cambridge Proficiency) نیز از دیگر گزینه های احتمالی می باشد.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE General

توجه: قبل از درخواست تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان، مهم است که با دانشگاه بررسی کنید که آیا این آزمون ها را قبول می کنند یا خیر. همچنین، قبل از انجام این تست ها، حداقل نیازهای آنها را یادداشت کنید.

شرکت در دوره های قبل از جلسه زبان انگلیسی: بسیاری از دانشگاه های انگلستان دوره های پیش از جلسه را برای دانشجویان بین المللی که سطح مهارت زبان انگلیسی لازم را ندارند ارائه می دهند. این دوره ها به دانشجویان کمک می کند تا مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند و الزامات زبان را برای برنامه های تحصیلی مورد نظر خود برآورده کنند. پس از اتمام دوره پیش از جلسه، دانشجویان ممکن است واجد شرایط ورود مستقیم به برنامه تحصیلی خود در انگلستان بدون آیلتس باشند.

برنامه های بنیادی: برخی از دانشگاه ها در بریتانیا برنامه های پایه را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که به طور خاص برای آماده سازی دانشجویان برای برنامه های تحصیلی خود طراحی شده اند. این برنامه‌ها مشابه دوره‌های پیش‌جلسه هستند، اما شامل دوره‌های آکادمیک در رشته انتخابی خود نیز می‌شوند.

تجربه کاری: اگر شما تجربه کاری قابل توجهی در یک کشور انگلیسی زبان دارید و می توانید مهارت زبان انگلیسی خود را از طریق تجربه حرفه ای خود نشان دهید، ممکن است برخی از دانشگاه ها از شرط آیلتس چشم پوشی کنند. انگلستان بدون آیلتس ممکن است برای دانشجویان یا کسانی که برای مدت زمان قابل توجهی در کشورهای انگلیسی زبان کار کرده اند مناسب باشد.

دانشگاه های بدون نیاز به مدرک زبان در انگلستان

در میان طیف گسترده ای از دانشگاه های دارای رتبه بالا و تحسین شده در سطح جهانی، بسیاری از دانشگاه ها بدون اجبار آیلتس برای دانشجویان خارجی پذیرش می کنند. در اینجا تمام دانشگاه ها جهت تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان آیلتس آمده است:

The University of Essex
University of Central Lancashire
The University of Greenwich
University of Northampton
University of Plymouth
Portsmouth University
Northumbria University
Robert Gordon University
University of Bolton
London South Bank University
University of Geneva
Riga Technical University
Audencia Nantes School of Management
University of Bristol
Birmingham City University
University of Basel
University of Warwick
Sheffield Hallam University
Aston University
Bangor University
Brunel University

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه اسکس (The University of Essex)

The University of Essex یک دانشگاه پیشرو در بریتانیا با بیش از 15000 دانشجو از نزدیک به 130 کشور است. با داشتن یکی از متنوع‌ترین گروه‌های دانشجویی در سطح بین‌المللی در بریتانیا و شهرت طولانی مدت برای تلاش برای تغییر اجتماعی، در سال 2018 توسط جوایز آموزش عالی تایمز به عنوان دانشگاه سال انتخاب شد. یکی از دلایل اصلی محبوبیت اسکس فرآیند کاربردی آسان آن است. آیا می دانید آنها گزینه ای برای تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان آیلتس ارائه می دهند؟

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان | آیلتس بخشی از الزامات زبان انگلیسی است اما دانش آموزان نیازی به شرکت در این آزمون ندارند. راه های دیگری برای تکمیل درخواست خود و عضویت برابر در دانشگاه وجود دارد. اگر شرایط آیلتس را ندارید، ممکن است بتوانید یک مسیر انگلیسی قبل از جلسه را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد بدون قبولی مجدد آیلتس، شرایط زبان انگلیسی این دانشگاه را برآورده کنید. این دوره ها توسط کالج بین المللی The University of Essex برای متقاضیان UG و PG ارائه می شود.

دوره های محبوب برای تحصیل در The University of Essex عبارتند از:

  • لیسانس روانشناسی
  • لیسانس روانشناسی با لیسانس اقتصاد
  • کارشناسی روانشناسی با علوم اعصاب شناختی
  • کارشناسی در علوم شناختی
  • کارشناسی ارشد ادغام شده در روانشناسی علوم با علوم اعصاب شناختی
  • کارشناسی ارشد یکپارچه در روانشناسی علوم با روش های تحقیق پیشرفته
  • فوق لیسانس روانشناسی روش تحقیق
  • کارشناسی ارشد روانشناسی
  • روانشناسی ورزش

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه  شفیلد هالام Sheffield Hallam University

 یکی از برترین دانشگاه های انگلستان، دانشگاه شفیلد هالام در جنوب یورکشایر واقع شده است. این دانشگاه تعداد زیادی دوره تمام وقت و پاره وقت در زمینه های مختلف ارائه می دهد. برای تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان آیلتس در دانشگاه شفیلد هالام، می توانید یک دوره زبان انگلیسی را در مرکز TESOL دانشگاه بگذرانید که در آنجا آماده خواهید بود تا به نمره لازم برای مهارت زبان برسید.

دریافت ویزا تحصیلی انگلستان بدون مدرک زبان

آیا می توان بدون آیلتس ویزای تحصیلی انگلستان دریافت کرد؟ بله، دریافت ویزای تحصیلی انگلستان بدون آیلتس تنها در صورتی امکان پذیر است که بتوانید مدرکی از دانشگاهی که پذیرفته شده اید مبنی بر واجد شرایط بودن برای ویزای تحصیلی بدون آیلتس به مقامات مهاجرت ارائه دهید. در اینجا شرایط کلیدی برای ویزای تحصیلی انگلستان بدون آیلتس وجود دارد:

  • مدرکی که توسط دانشگاه شما تأیید شده است و بیان می کند که می توانید برای ویزای تحصیلی انگلستان بدون نمره آیلتس اقدام کنید.
  • نامه پذیرش از دانشگاهی در انگلستان.
  • متقاضیان همچنین می توانند برای آزمون امن زبان انگلیسی (SELT) که توسط ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) به عنوان مدرک معتبر برای تسلط به زبان انگلیسی بدون آیلتس تعیین شده است، شرکت کنند.

چگونه بدون مدرک زبان پذیرش بگیریم؟

اگر در آزمون آیلتس شرکت نکرده اید، برخی از گزینه های جایگزین توسط دانشگاه های بریتانیا ارائه شده است. بیایید به معیارهای جایگزین آیلتس ارائه شده توسط دانشگاه های بریتانیا نگاهی بیندازیم:

  • مصاحبه آنلاین: برخی از دانشگاه ها ممکن است از شما بخواهند که برای یک مصاحبه آنلاین برای ارزیابی مهارت انگلیسی خود شرکت کنید.
  • نمرات انگلیسی کسب شده در دبیرستان: اگر در دبیرستان خود بیش از 70 درصد در زبان انگلیسی کسب کرده اید، برخی از دانشگاه ها به جای آیلتس، نمره دبیرستان شما را در نظر می گیرند. با این حال، دانشگاه ها شرایط خاص خود را برای دوره های مختلف تعیین کرده اند.
  • رشته زبان انگلیسی: اگر در حین تحصیل در مقطع کارشناسی، زبان انگلیسی را به عنوان یک تخصص اصلی خوانده اید، نیازی به حضور در آیلتس ندارید.
  • دوره زبان انگلیسی قبل از جلسه: همانطور که در بالا توضیح داده شد، برخی از دانشگاه ها دوره های قبل از جلسه انگلیسی را برای کسانی که قصد تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان آیلتس دارند ارائه می دهند و بنابراین می توانند پس از قبولی در مقطع یا برنامه دیپلم انتخابی خود، این دوره ها را انتخاب کنند.

فرآیند پذیرش دانشگاه انگلستان بدون آیلتس 2025

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان باید قبل از شروع فرآیند درخواست خود از یک راهنمای کاملاً تحقیق شده پیروی کنند:

مرحله 1: دوره‌ها و دانشگاه‌های فهرست نهایی: مرحله اولیه در فرآیند درخواست، فهرست کوتاه دوره‌ها و دانشگاه‌ها بر اساس مشخصات علمی و ترجیحات شماست. دانش‌جویان می‌توانند دوره‌ها و دانشگاه‌ها را از طریق مشاوران مجموعه همیارپروژه نوین فهرست کنند و فهرستی از دانشگاه‌هایی را تهیه کنند که به احتمال زیاد در آن‌ها موفق می‌شوند و روند درخواست خود را برنامه‌ریزی می‌کنند.

مرحله 2: ضرب الاجل و ددلاین خود را بدانید: قدم بعدی اطلاع از مهلت های دقیق دانشگاه ها و کالج هایی در انگلستان است که قصد دارید برای آنها درخواست بدهید. دانشجویان بین المللی باید روند درخواست را از قبل (یک سال تا 6 ماه قبل از مهلت واقعی) انجام دهند. این تضمین می کند که دانش آموزان می توانند تمام الزامات کالج مانند SOP، توصیه نامه ها، آزمون های مهارت انگلیسی، گزینه های بودجه / بورسیه و محل اقامت را برآورده کنند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: نگارش SOP

مرحله 3: در آزمون های ورودی شرکت کنید: مرحله سوم در فرآیند درخواست تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان، دانشگاه ها دانشجویان را ملزم به شرکت در آزمون هایی مانند IELTS، TOEFL، PTE، یا GRE/GMAT/LNAT/BMAT/MAT (در برخی دوره ها) می کند. در برخی از دانشگاه ها، دانشجویان می توانند برای امتحانات SAT یا ACT نمرات ارسال کنند. آزمون Duolingo که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا از خانه‌هایشان راحت در آزمون حاضر شوند و در سراسر جهان پذیرفته می‌شوند، جدیدترین آزمون‌های مهارت انگلیسی است.

مرحله 4: اسناد خود را جمع آوری کنید: مرحله بعدی تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان آیلتس جمع آوری تمام مدارک مورد نیاز و نمرات آزمون برای فرآیند درخواست است. این بدان معنی است که دانش آموزان باید شروع به نوشتن SOP خود کنند، توصیه نامه از معلمان و سرپرستان دریافت کنند و صورت های مالی خود را همراه با سایر اسناد مانند کارت امتیازی آزمون ها تنظیم کنند.

مرحله 5: با برنامه خود شروع کنید: هنگامی که تمام مدارک را آماده کردید، دانشجویان می توانند فرآیند درخواست را مستقیماً یا از طریق UCAS شروع کنند. دانشجویانی که برای دانشگاه‌های انگلستان درخواست می‌کنند که درخواست مستقیم را می‌پذیرند، می‌توانند با درخواست از طریق وب‌سایت رسمی دانشگاه شروع کنند. آنها باید دوره ها را انتخاب کنند، هزینه های درخواست را بپردازند و روند درخواست آنلاین را شروع کنند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پر کردن فرم های پذیرش دانشگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان