فرم ارزیابی وضعیت پرونده تحصیلی + مشاوره رایگان

اخذ ویزا تحصیلی کالج انگلستان

اخذ ویزا تحصیلی کالج انگلستان
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

مهاجرت تحصیلی به انگلستان و دریافت ویزا

انواع ویزای تحصیلی انگلستان

اخذ ویزا تحصیلی کالج انگلستان | کشور انگلستان یک مقصد عالی برای پیشرفت تحصیلی و یافتن شغل مناسب است. برای تحصیل در انگلستان نیاز به ویزای تحصیلی انگلستان خواهید داشت که گرفتن ویزای تحصیلی برای دانشجویان و دانش آموزان بالای 68 سال امکان پذیر است. به طور کلی ویزای تحصیلی انگلستان با توجه به سن متقاضی به سه دسته ی کلی تقسیم می شود که عبارت اند از:

ویزای دانشجویی انگلستان: برای تحصیل در کالج های انگلستان می توانید از 16 سالگی برای دریافت ویزای دانشجویی انگلیس اقدام کنید با این تفاوت که متقاضیان 16 و 17 سال نیاز به رضایت نامه والدین خواهند داشت. این ویزا جایگزین ویزای دانشجویی Tier 4 (عمومی) شده است. اولین زمانی که می توانید برای ویزا درخواست دهید 6 ماه قبل از شروع دوره است.

به طور معمول نتیجه طی 3 هفته اعلام خواهد شد. این ویزا با توجه به نوع برنامه تحصیلی دانشجو مدت زمان اعتبار متفاوتی خواهد داشت. به طور معمول ویزای دانشجویی انگلستان 5 سال اعتبار دارد. هزینه درخواست و دریافت ویزای دانشجویی انگلستان در سال 2024 مبلغ 490 پوند می باشد.

ویزای دانش آموزی انگلستان: دریافت ویزای دانش آموزی انگلستان برای دانش آموزان 4 تا 16 و 16تا 17 سال امکان پذیر است. متقاضیان بازه سنی 4 تا 16 سال باید برای تحصیل در مدارس انگلستان اقدام کنند و متقاضیان 16 تا 17 سال می توانند برای اپلای کالج انگلستان از این ویزا استفاده کنند.

اصلی ترین شرط دریافت این ویزا، تطابق سن متقاضی با دوره ی تحصیلی است که قصد اقدام دارد. در این نوع ویزا به دلیل سن پایین متقاضیان ارائه رضایت نامه والدین و تمکن مالی حداقل 15 هزار پوندی به اداره مهارجت انگلستان ضروری است. از دیگر شروط دریافت ویزای دانش آموزی انگلستان داشتن پذیرش تحصیلی از موسسه آموزشی معتبر در انگلستان و ارائه مدارک هویتی و رزومه تحصیلی به اداره مهاجرت می باشد.

ویزای تحصیل موقت انگلستان: ویزای تحصیلی کوتاه مدت به متقاضیانی تعلق خواهد گرفت که برای رنامه های تابستانی و یا دوره های زبان اقدام کنند که در هر دو صورت 6 ماهه یا 11 ماهه صادر خواهد شد. شرط سنی متقاضیان دریافت ویزای کوتاه مدت انگلستان حداقل 16 سال می باشد. از جمله ضروریات دریافت این ویزا ارائه گواهی شرکت در دوره ی مورد نظر و تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در طول مدت اقامت می باشد. این ویزا نهایتا 1 ماه امکان تمدید خواهد داشت و امکان تبدیل ویزای تحصیلی کوتاه مدت به کاری وجود نخواهد داشت.

از آنجایی که شرایط درخواست هر یک از ویزای های نام برده شده متفاوت بوده و نیاز به برآورده کردن برخی الزامات دارند بهتر است متقاضی متناسب با شرایط خود از مشاوره و وکیل مهاجرتی کمک بگیرد. برای شروع می توانید از خدمات مشاوره رایگان تحصیل در خارج از کشور مجموعه همیارپروژه نوین استفاده کنید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کالج انگلستان

شرایط دریافت هر یک از انواع ویزاهای تحصیلی انگلستان متفاوت بوده و هر یک قواعد و قوانین خاص خود را دارند اما به طور کلی تعدادی از این شرایط مشابه بوده و برای همه ی انواع ویزای تحصیلی انگلیس یکسان می باشد. مهمترین پیش نیاز های اخذ ویزا تحصیلی کالج انگلستان به شرح زیر است:

  • مهارت ها و گواهی های زبان: برای درخواست انواع ویزا های تحصیلی انگلستان به جز ویزای کوتاه مدت اثبات مهارت دانش زبان الزامی بوده و متقاضی نیاز به گواهی مهارت زبان دارد.
  • ترجمه تمامی مدارک: تمامی مدارک هویتی، تحصیلی، گواهی ها و رزومه تحصیلی باید به زبان انگلیسی ترجمه شود.
  • گواهی تمکن مالی: ارائه گواهی تمکن مالی مانند گردش حساب و غیره از جمله الزامات تمامی انواع ویزای می باشد.
  • رضایت نامه والدین و مدارک مربوط به آن: برای دانش آموزان زیر 18 سال گواهی رضایت قیم قانونی و والدین الزامی است.
  • گواهی ATAS (گواهی طرح تایید فناوری دانشگاهی): بعضی از دانشجویان کارشناسی ارشد در برخی رشته ها نیاز به ارائه گواهی ATAS دارند. (همه چیز در مورد گواهی ATAS (گواهی طرح تایید فناوری دانشگاهی))

میزان تمکن مالی اخذ ویزا تحصیلی کالج انگلستان

متغیر های تاثیر گذار زیادی بر میزان تمکن مالی اخذ ویزا تحصیلی کالج انگلستان وجود دارد. متغیر هایی مانند نوع رشته تحصیلی، تعداد ترم در یک سال، محل سکونت و تعداد همراهان بر روی میزان تمکن مالی تاثیر گذار است. مبلغ دقیق برای هر متقاضی بر روی تاییدیه CAS یا نامه پذیرش قید شده است. متقاضی باشد اثبات کن قادر به تامین هزینه های زندگی انگلستان نیز می باشد. که این مبلغ با توجه به عوامل متعدد حدود 12 هزار پوند می باشد.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره اپلای

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای اخذ ویزا تحصیلی کالج انگلستان لازم است مراحل زیر را پشت سر بگذارید. بهتر است در این مسیر از مشاوره مهاجرتی انگلستان کمک بگیرید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

1/ درخواست پذیرش از دانشگاه، کالج یا موسسه آموزشی معتبر در انگلستان: اولین گام برای اخذ ویزا تحصیلی کالج انگلستان دریافت پذیرش در یکی از موسسات معتبر انگلستان و دریافت کد CAS یا نامه پذیرش دانشگاه است.

2/ تکمیل فرم درخواست و ارسال مدارک ویزا به صورت آنلاین: زمانی که CAS کد را دریافت کردید 6 ماه فرصت خواهید داشت تا برای ویزا اقدام کنید.

3/ انجام انگشت نگاری (بیومتریک): برای تایید هویت و انجام مراحل ویزا متریک باید به یکی از مراکز درخواست ویزای انگلستان مراجعه شود.

4/ انجام مصاحبه ی حضوری: مصاحبه ی حضوری ویزای انگلستان با حضور آفیسر سفارت برگذار شده و لازم است به سوالاتی در خصوص برنامه تحصیلی، مدارک تمکن مالی و انگیزه شما از تحصیل در انگلستان پاسخ دهید.

مدارک مورد نیاز ویزای انگلستان

برای درخواست اخذ ویزا تحصیلی کالج انگلستان نیاز به اطلاع از چک لیست مدارک مورد نیاز خواهید داشت. به طور کلی مدارکی که در ادامه عنوان خواهد شد برای تمامی انواع ویزای تحصیلی کاربرد داشته و ضروری خواهد بود. از جمله این مدارک پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی است که برای تمامی ویزا ها الزامی است. علاوه‌بر این، نامه پذیرش از مدرسه یا دانشگاه، به‌همراه کد CAS نیز مورد نیاز است.

  1. مدارک شناسایی ( پاسپورت معتبر، عکس پرسنلی، کپی شناسنامه )
  2. ریز نمرات و مدرک تحصیلی قاطع قبلی به همراه ترجمه رسمی
  3. تمکن مالی برای پرداخت شهریه دانشگاه و زندگی در یک سال
  4. پرینت فرم درخواست آنلاین ویزای انگلیس
  5. مدرک ATAS در‌صورت نیاز
  6. معرفی قیم قانونی در‌صورتی‌که زیر 18 سال باشید.
  7. مدرک تاییدیه رابطه فرزند با والدین برای افراد زیر 18 سال
  8. گواهی سلامت پزشکی

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت شهریه دانشگاه‌ خارجی

مشاوره رایگان اخذ ویزای تحصیلی کالج انگلستان

کارشناسان مجموعه همیارپروژه نوین دارای سالها تجربه در زمینه مهاجرت و به صورت تخصصی مهاجرت به انگلستان هستند. شما می توانید در تمامی مراحل درخواست پذیرش و اپلای، درخواست ویزا و نگارش نامه های مکاتباتی مانند انگیزه نامه و رزومه و … از مشاوران این مجموعه کمک بگیرید. با دریافت مشاوره تخصصی ریسک پذیرش و مهاجرت خود را کم کرده و با اطمینان خاطر اقدام کنید. برای دریافت مشاوره اخذ ویزا تحصیلی کالج انگلستان فقط کافیست با ما تماس بگیرید و یا فرم مشاوره رایگان را تکمیل کنید تا همکارانمان با شما تماس بگیرند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: نگارش SOP

اخذ ویزا تحصیلی کالج انگلستان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان